tisdag 6 september 2011

På resande fot

En vecka på resande fot med korta mellanlandningar hemma. Från norr till söder och hem igen, flera hundra mil.
Snabba kommunikationer gör att vi på kort tid hinner förflytta oss. Känner av rörelsen i huvudet, ibland dröjer den sig kvar och om jag blundar är jag inte säker på om jag landat eller inte. Det är riktigt häftigt att känna och uppleva energin i rörelsen, hur den dröjer sig kvar i kroppen innan den planar ut och stabiliseras. Påminner om ett träd, stadig i roten, stolt och rak stam och kronan med dess blad som prasslar och vajar i vinden. Påminner mig att lägga in vila för förankring.

Tar med garn och sticknålar på resan - snart finns puls- & benvärmare för dig som är frusen. Utmärkta att förstärka kring handleder och fotleder när det blir kallare. Har redan plockat fram ett par av mina korta, tidig morgon på cykeln är de jättesköna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar