måndag 26 september 2011

Bokslut

I veckan har jag semester, en vecka som jag ägnar åt att fundera över tiden som gått, nuläget och hur jag vill att framtiden ska se ut. Fick idén på en föreläsning då alla åhörare även fick material att använda - generöst, tack Anna-Sofia!. Det känns spännande, har aldrig tänkt på att göra det så strukturerat förr.

Tyst i huset när familjen inte är hemma, Alexandra och Daniel har åkt iväg till sitt - saknaden är gigantisk. Erik och Johan åker till skolan varje morgon, jag tittar ut genom fönstret när de cyklar respektive åker iväg på mopeden och inser att de snart också åker iväg till sitt. Så det är läge för bokslut och att titta framåt, fundera över hur nästa bit i livspusslet ska se ut. Det finns många vägar att gå, jag har massor med idéer som jag vill konkretisera och för att nå fram tänker jag arbeta metodiskt och målmedvetet till skillnad från hittills då det mesta skett ad hoc.

Det ryms förstås en del annat också i veckan - har cyklat runt stan på förmiddagen och satt upp Jonas affischer, yoga i Burträsk ikväll, pyssel hemma och så. Inga problem att fylla tiden alltså.....

                 Födelsedagsfesten var trevlig, tillsammans fyller vi 93 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar