måndag 28 november 2011

Hemma igen

I lördags landade jag hemma igen. Kändes som riktigt länge sen jag åkte, allt är sig likt men ändå inte.
Resan den här gången innehöll både ljus & mörker. Ljus som i sol, värme, glada människor på semester och utbildning, skratt vid poolen, god mat, härliga minnen. Mörker som i gasexplosion på hotellet, tjock svart rök, eld, krossat glas och utblåsta dörrar, brandskador och en avliden kvinna. Tack för att ingen i vår grupp kom till skada. Tankar till de som drabbats. Det kan gå fort - det ofattbara händer, glädje förvandlas till sorg.

Mina senaste resor av längre format har innehållit snabba, oförutsägbara händelser som handlat om liv och död. Sa Ta Na Ma. I min dagbok av Paulo Coelho läser jag citatet för veckan då det senast hände: " Jag hopppas att du beter dig som någon som får en andra chans: gör inte samma misstag två gånger. Glöm aldrig meningen med ditt liv" från Det Femte Berget. Nej, jag lovar...

Tillbringade helgen med att städa undan och plocka fram advent i huset, umgås med grabbarna, fika på Stigs, tassa runt i fårskinnstofflorna och njöt av att bara vara.

Bilder från Puerto de Mogan, Gran Canaria.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar